tirsdag 9. juni 2009

Karl brakk fingeren mot Lions B!

En av våre aller beste batsmen brakk fingeren mot Lions. Man skulle kanskje tro at det skjedde på en catch, men det skjedde faktisk da Karl slo sitt første run i kampen. Imponerende nok slo han 5 runs til med brukket finger! Her er hva han sier selv:

Det sykeste er at skaden skjedde mens vi battet, og ikke i et mislykket forsøk på catch. Grunnen var vel at jeg ikke fikk løftet battet høyt nok på en liten bouncer. Er ganske uforståelig hvordan man kan brekke fingeren med så mye beskyttelse som det er i hanskene, men jeg har grublet meg frem til at ballen må ha truffet på skrå forfra mot fingertuppen, sånn at fingeren har blitt presset innover. Men jeg vet selvfølgelig ikke sikkert, for det skjedde ganske fort. Skaden er en skråfractur i midtfalangen eller hva det heter, men det ligger veldig pent så det vil gro fint. Legene har laget en fin gips som jeg kan ta av og på, sånn at jeg kan spille de neste to kampene hvis jeg har lyst.

Ukens mest omtalte finger


Det siste han nevner er selvfølgelig ikke anbefalt av legestanden, men Karl sier han ikke vil gå glipp av NM bare på grunn av en brukket finger. Bislett Ducks er avhengig av våre beste menn når vi møter eliteserielaget Jessheim på torsdag, og vi satser derfor på at Karl kan stille.

7 kommentarer:

  1. Det var jo veldig dumt. GOd bedring karl.

    Jawad - Ullensaker Cricket Klubb

    SvarSlett
  2. Her snakker vi Team Spirit!

    En BDCK spiller som blør for drakten! 5 runs med brukket finger er imponerende!

    Synes nesten vi fortjener en ekstra man of the match forrige uke. Både Karl og Simon.

    God bedring! Vi trenger en av våre beste battere kjapt tilbake i toppform!

    Johan

    SvarSlett
  3. Det er godt vi har bislett chicks som kan blåse på fingern og trøste deg gjennom hele kampen!

    SvarSlett
  4. Takk for hilsener! Tror nok det skal gå bra med fingeren. Men det er selvfølgelig alltid godt å ha Bislett Chicks i nærheten:)

    SvarSlett
  5. God bedring da karl! Godt å se at du ofrer deg for laget. :)

    SvarSlett