onsdag 29. april 2009

Om Bislett Ducks

Jeg kom over et innlegg i forumet på Bærum CK's forum som lød som følger: "Men vet dere noe om hvem Klemetsrud og Bislett Ducks er?"

Vel, Klemetsrud har jeg ikke peil på, men Bislett Ducks skal jeg klare å si noe om ;-) Som jeg svarte på forumet: "Bislett Ducks består av en gjeng der noen få har sett cricket på TV før, noen ytterst få har spilt cricket og den resterende majoriteten ikke vet opp og ned på en wicket"

Og sånn er det rett og slett. Det startet med at lagleder'n og jeg var på utveksling i Australia i 2005. Der gjorde vi som man alltid gjør når man kommer til et nytt og spennende sted; vi sjekket opp hvilke kanaler vi hadde på TVn og hva de viste. Ganske snart dumpet vi innom noe som het "Ashes" som vi aldri hadde hørt om. Og da ble vi sittende pal hele test-serien til ende. Tror vi så nesten alt sammen, til tross for tidsforskjellen og et studieforløp som krevde sitt. Etter hvert kom vi oss på Sydney Cricket Ground og så Australia banke verdenslaget live. Og vi kjøpte oss selvfølgelig australske landslagsdrakter :-)

Vel hjemme i Norge har vi lekt litt med tanken på et cricketlag, og i fjor gjorde lagleder'n alvor av tankene og trommet sammen en gjeng venner og kolleger. Vi startet med et beach-cricket-sett, kjøpte inn litt til i England, kom i kontakt med NCF...og resten er historie som man sier. Eller vi håper det blir historie hvertfall. En god historie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar