mandag 6. juli 2009

Se Ashes live i Norge

Under T20-VM styra jeg værre for å finne et sted å se all moroa live. Helt til Eurosport 2 plutselig skulle vise det da.

Og nå er det straks Ashes, selve grunnlaget for opprinnelsen til BDCK. Tror ikke Eurosport kommer til som en reddende engel denne gangen, og å få skysports.co.uk til å tro på at min nettleser befinner seg i England har jeg gitt opp... Og willow.tv har crappy kvalitet. Men Damien fra Aliens har kommet med et kjempetips:

Ashes vises live på www.ebc.co.uk! Såvidt jeg har klart å lese meg til kan de som bor i land der ingen har kjøpt TV-rettighetene til Ashes av ECB kose seg med ECB's internett-tjeneste. ECB har en lang liste med land hvor dette ikke er mulig, og Norge er ikke på den. Og det må da være et godt tegn.

Ja, det koster penger, men ikke store penger. 250 kroner i året er rett og slett småpenger. Har ikke fått testa kvaliteten, men de har to streaming-varianter for trege og raske linjer, hvilket er lovende. Et stort aber er at tjenesten ikke funker på mac, men det stopper vel de aller færreste. Ikke funker den hvis man har en streng IT-avdeling på jobben heller, noe som muligens stopper flere. Jeg har blitt stoppet av begge disse faktorene, så kan ikke garantere at tjenesten er svaret på alle våre drømmer. Men jeg har tenkt til å betale det det koster og grave frem min 7 år gamle PC fra en pappeske i boden. Det MÅ jo bare funke...

3 kommentarer:

  1. eller så kan jeg prøve å skaffe deg en som funker på mac og går gjennom strenge it avdelinger?

    SvarSlett
  2. kontakt meg på mail jawiz@live.no

    prisen er på 20 usd - det er full pakke av ashes...

    20 usd = 130 kroner i følge google

    500 kbps stream.

    SvarSlett