søndag 2. august 2009

Australia -> England?

Jeg har jo egentlig erklært meg som en Australia-tilhenger, men nå kan det hende at jeg er i ferd med å bli omvendt... Hvorfor? Jo, nå skal du høre:

Jeg startet dagen i dag (søndag) med siste dag av the Ashes i 2005 på DVD. Der var alle de velkjente australske spillerne som Warne, Lee, McGrath, Hayden, Langer, Gilchrist og Ponting med. Kampen ble uavgjort - og England vant serien sammenlagt - på DVD-versjonen også, men det gjorde egentlig ikke så mye. I ett-tiden vattet jeg opp the Ashes fra 2009, dvs live på www.ecb.co.uk. Og der møtte jeg på en rekke velkjente spillere igjen. Men med en vesentlig forskjell; nesten alle spillerne jeg jeg nikket gjenkjennende til spilte for England...

Jeg har fått med meg ganske mange timer av årets Ashes-serie, og jeg kan ikke si at jeg har klart å lære meg navnet på en eneste australsk spiller. Ingen av dem har gjort noe inntrykk i det hele tatt, selv om de utvilsomt er dyktige. Ponting var jo der, men han er ikke akkurat den mest karismatiske cricketspilleren... Den eneste som gjør noe ut av seg er Mitchell Johnson, men han er jo bare usympatisk. England derimot har skikkelig profiler, noen av dem har til og med kallenavn! ;-) Freddie og KP er to spennende spillere som lager show på banen og liv utenfor. I tillegg har du spillere som Strauss, Collingwood og Broad som krydrer det hele litt ekstra. Det er rett og slett morsommere å se på England uansett om de batter eller bowler. Og man skal ikke undervurdere underholdningsverdien når man benker seg foran TV'n på fjerde dagen...

Og til slutt har vi jo det som til syvende og sist avgjør det hele når man skal "velge" seg et lag å holde med: Hvor kule er draktene? ;-) Her er det ikke vits i å utbrodere noe som helst; England har uten tvil de tøffeste draktene (både test og ODI/T20) av alle internasjonale cricketlag. De observante har garantert sett at bildet øverst er av fjorårets engelske drakt, og det er det en grunn til. Min personlige mening er at Bislett Ducks bør skaffe seg drakter i denne fargekombinasjonen, altså omvendt av hva vi har i dag.

Og for å oppnå det tror jeg nesten at jeg må bestille meg en England-drakt. Bare for å vise den frem til gutta på laget selvsagt... Muligens mens den sitter på meg ;-)

7 kommentarer:

  1. So glad you've finally seen the light, Tormod.

    Come on England!

    Ben B.

    SvarSlett
  2. Hehe, vi får snakke litt nærmere om det på neste trening ;-)

    SvarSlett
  3. Australia er jo best Tormod!
    ikke tenk på england, de vinner av og til men australia er best i lengden.

    SvarSlett
  4. Hmm... Kan jeg gå med blå og gul drakt annenhver trening? ;-)

    SvarSlett
  5. Her må du ta et standpunkt Tormod! Dette blir litt som å si "Jeg heier egentlig på United, men siden jeg synes Chelsea har så fine drakter og i tillegg har sympatiske Drogba på laget lurer jeg på om jeg skal heie på de istedet?" ;-)

    Johnson er herlig usympatisk, men som Simon sikkert vil si: "At least he's our bastard!" Er herlig at god gammeldags sledging er tilbake, trenger slike som Johnson for å sette i gang en flott runde med drittslening som vi fikk i går. I love it!

    Aussie Aussie Aussie!

    SvarSlett
  6. "Sympatisk Drogba" *lol*

    Nei, skal test cricket beholde underholdningsverdien så må det by på litt mer enn bare det fysiske, og spennende personligheter hjelper mye. Ellers så mener jeg at det er herlig å være underdog; det er England som virker mest sulten på seieren... Barmy Army!

    SvarSlett
  7. @brage: første gangen vi snakket om cricket så var du en England-mann såvidt j husker... Er det DU som har bytta lag?;)

    @johan: har du dine tvil om Australia du også altså? Godt å høre ;)

    SvarSlett