onsdag 5. august 2009

Se Ashes live - del 2

Som tidligere fortalt er jeg mac-bruker, men måtte se meg nødt til å finne frem min utgamle windows-laptop fra boden for å se Ashes live på www.ecb.co.uk. Nå er den tredje testen ferdigspilt og den fjerde rett rundt hjørnet, og det er kanskje på tide med en liten statusoppdatering på om ECB sin tjeneste funka eller ikke.

Den korte versjonen av dette blogginnlegget er: Det funka. Hvis det var alt du ville vite kan du egentlig bare trykke alt-F4/cmd-Q med én gang ;-)

Den lange versjonen er at det funka, men at min gamle laptop var i konstant fare for overoppheting slik av vifta gikk kontinuerlig. Og den bråker så sinnsykt! Forstyrrer rett og slett den gode "nå slapper jeg av og ser på cricket"-følelsen. Så da tok jeg med jobb-PC'n hjem, enda jeg egentlig trodde den var sperra for utenomarbeidslige aktiviteter. Den er stort sett sperret for alt egentlig.

Men tydeligvis har ingen i IT-avdelingen kommet på å sperre den for cricket (naturlig nok). Så jeg benket meg foran TV'n med en stille og rolig laptop kobla til. Lykken var fullkommen i akkurat 15 minutter, før det hele ble svart. Hva skjedde? Jo, jobbdata'n låser seg selfvølgelig etter 15 minutter hvis det ikke skjer noe, og i og med at aktivitetsnivået ikke er heseblesende i en test-match så tok data'n en lur. Og igjen; den er selvfølgelig sperret slik at jeg ikke kan endre på innstillingene... Hva gjorde jeg? Jo, nå nærmer vi oss faktisk poenget med hele innlegget...

Jeg hadde selvfølgelig et tungt og stødig cricket-bat lett tilgjengelig. Gray-Nicolls hadde aldri skrevet noe i Word før, så jeg satte han i gang med en lengre avhandling bestående stort sett bare av én bokstav. Litt kjedelig å lese kanskje, men det var aktivitet bra nok for data'n. Kvantiteten er det heller ikke noe å si på. Jeg kan nå opplyse om at én dag med cricket tilsvarer omtrent 100 tettskrevne word-sider med enkel linjeavstand ;-)


7 kommentarer:

  1. Mener du altså at de viser kampene live, i sin helhet på ecb.co.uk?
    Ser at tilgangen også er inkludert i medlemskapet i Twelfth Man, så da er det vel bare å oppgradere medlemskapet.

    SvarSlett
  2. Hope u boys are the supporting the aussies, and not the POMS.
    Ellers bruker jeg www.willow.tv til å se kampene via Internettet og s-video på fjernsynet. Koster ca. 80 $US for 5 tests, alle one-daysers og 22/20's.

    later,
    Go the DUCKS!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlett
  3. Ja, de viser ashes i sin helhet på ecb.co.uk. Bare å trykke på ECB TV øverst midt på hovedsiden. Kvaliteten er bra (med VGA-kabel). En test koster 9,99 pund, og kvaliteten er MYE bedre enn willow-tv. Verdt hver krone! Man kan også betale for 24 timer, og jeg har erfart at abonnementet varte hvertfall halvannet døgn med dette alternativet...

    SvarSlett
  4. Er rett og slett skysports sin dekning som vises på ecb.co.uk

    SvarSlett
  5. www.justin.tv og crictime.com......gratis!

    SvarSlett
  6. på ecb.co.uk må du opp i £40 for å se alt du vil i et år, også live. Finnes tydeligvis et abonnement til £25 som gir deg tilgang til alt unntatt live-stream.
    Hmmm lurer på om jeg ikke er 40 pund fattigere i før 4. match starter på fredag.
    Håper det blir noen interessante kamper også når the Ashes er ferdig.

    SvarSlett
  7. champions trophy er på vei

    SvarSlett