mandag 30. juni 2008

Søndagsfri!

I går hadde jeg fri. Og da mener jeg virkelig fri. En dag helt uten planer der den ene hendelsen bragte meg videre til den andre. Og ved ren tilfeldighet ble cricket faktisk en stor del av dagen.

Min svigerfamilie hadde invitert seg selv på frokost på plattingen. Vi pratet og koste oss lenge, før jeg foreslo litt backyard-cricket med strandcricket-settet. Forslaget falt i god jord og dermed ble pinnene stukket i litt hardere jord. En skikkelig trivelig søndagsaktivitet!

Senere samme dag ruslet min samboer og jeg over Ekebergsletta, og det var som å gå en tur i Australia (eller Sør-Afrika for den saks skyld). På den ene siden av veien foregikk en tøff rugby-match med alt som hører med av gummigommer, Petr Cech-hjelmer og grilling langs sidelinja. Litt lenger bort på sletta ble det utøvet en litt roligere form for ballspill. Vi satte oss ned og fikk med oss en 5-6 wickets, både ved treff på pinnene, pol og "run outs".

Neste søndag tar vi med piknikk-pledd og -kurv og slår oss ned med en matbit. Det var rett og slett en utrolig avslappende aktivitet på en deilig fridag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar