fredag 27. juni 2008

Not Dark Yet

Cricketbøker er vel ikke noe noen av oss kan skryte av å ha lest så mange av. Jeg kan imidlertid slå meg på brystet og si jeg har pløyd gjennom én da jeg var i Australia. Og nå tror jeg jammenmeg at jeg skal prøve meg på en til.

My Spin on Cricket er skrevet av Richie Benaud (en meget kjent cricketkommentator) og handler om spillets gleder, store øyeblikk og kunsten å være TV-kommentator. Må innrømme at jeg til dels skummet denne, men den hadde helt klart sine øyeblikk og ga en nybegynner verdifull "innside-informasjon" om sporten. Verdt et forsøk.

Nå har jeg kommet over boken Not Dark Yet av Mike Harfield. Den er månedens bok i All-Out-Cricket Magazine. "A very funny book, about a very serious game" hevdes det. Boken handler om forfatteren selv som har vært kaptein på samme cricketlag i 30 år, og som alltid taper for det samme rivaliserende landsby-laget. Hmm, håper Bislett Ducks slipper å identifisere seg altfor mye med dette etterhvert... Mike setter til slutt opp en liste med grunner til at de ikke vinner, deriblant:
  1. The opposition was getting younger
  2. We were getting older
  3. The sun was in our eyes
  4. The captain was crap

De to første nekter jeg å tro blir et problem for oss. For det første blir jo ikke vi så mye eldre at det gjør noe (ignorerte 26-årsdagen min sist mandag totalt, og har tenkt til å fortsette med det), og for det andre kan motstanden umulig bli yngre (alle (andre) blir jo strengt tatt eldre hele tiden). At kapteinen er dårlig kan kanskje bli et problem, men antagelig ikke relativt sett til at hele laget i grunnen umulig kan være spesielt godt i början uansett.

Og å få solen i øynene kan skje den beste. Så vi får satse på det, slik at vi vinner ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar