torsdag 19. juni 2008

Presidenten og Landslagstreneren

Tirsdag ettermiddag var Bislett Ducks invitert med på crickettrening på Ekeberg. Presidenten i NCF hadde satt av ettermiddagen til å lære oss grunnleggende teknikk, og sannelig fikk vi ikke noen tips av landslagstreneren også!

Til tross for at enkelte av lagets spillere kom trippende i rosa skjorte med sushi under armen fikk vi en fantastisk velkomst i cricketmiljøet. Eller kanskje nettopp derfor? ;-) Jeg må si at jeg sjelden har følt meg så velkommen blant ukjente mennesker som på Ekebergsletta denne ettermiddagen.

Vi ble satt i gang med grunnleggende "ta-imot-ballen"-teknikk, og kastet og tok ivrig i mot da Norges landslagstrener tok seg bryet med å gi oss noen tips. Landslaget trente ved siden av oss, og den hyggelige kenyaneren hadde lagt merke til at vi fanget ballen med "crocodile-catch". Altså at fingrene pekte mot ballen og dermed sto i fare for å få seg en knekk. Verdifull informasjon fra aller høyeste hold der altså!

I løpet av et par timer vil jeg påstå at også bowlingen begynte å sitte. Sånn noenlunde hvertfall. Følte vi selv i det minste ;-) President Mehtab lot oss holde på i treningsnettene så lenge vi ville, og vi fikk verdifulle tips fra flere drevne spillere. Avslutningsvis ble det noe batting, og jeg ser frem til å lære mer om hvordan man slår den perfekte 6'er. Men det får vente til neste gang, vi har nemlig stående invitasjon til å møte opp på tirsdagene fremover for mer coaching.

Med andre ord en helt fantastisk start på våre cricketkarrierer :-) Tusen takk for velkomsten til dere som allerede er i miljøet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar