onsdag 30. juni 2010

En anbefaling og en frarådning

Å finne en god nettbutikk å bestille cricketutstyr fra er en utfordring. I hvertfall har det vært det for meg... Mange lesere har sikkert sine egne måter å skaffe utstyr på, det være seg fra Pakistan eller England. Men er man uten familie eller andre kontakter i cricketutlandet må man ty til nettbutikker.




Jeg har som man skjønner av overskriften testet to med svært varierende hell. Vi kan starte med frarådningen:

Activinstinct.com/Milletsports.com ser veldig proffe ut, men det er så langt unna sannheten man kan komme. Jeg bestilte hjelm, hansker og litt annet stasj 26. februar og har ikke fått annet enn pengene tilbake. Og det først i forrige uke. Min skepsis begynte da de krevde personnummer (!) for å sende pakken, og fortsatte da det aldri dukket opp varer. Ved påsketider tok jeg kontakt, og fikk vite at varene var returnert til England fordi budet ikke fant adressen min (den er ikke så veldig vanskelig). De hadde tydeligvis ikke tenkt til å informere meg om dette, og de kunne ikke sende varene på nytt fordi de var utsolgte. De hadde altså solgt mine varer til noen andre... Men hvis jeg betalte et mellomlegg kunne jeg selvfølgelig velge noe annet. Etter litt om og men fikk jeg velge noe annet uten å betale mer (var jo ikke min skyld at varene plutselig ikke var tilgjengelige mer), og varene ble sendt på nytt (etter å ha gitt dem personnummeret). Vi skrev nå 21. mai, og hva skjedde? Jo, transportstreiken kom... Dette er selvsagt ikke butikken sin skyld, men at de bruker et budfirma (Tollpost) som etter avsluttet streik ikke finner igjen pakken har jeg ikke noe problem med å klandre activinstinct for. Så etter 4 måneders ventetid ble enden på visa at jeg fikk igjen pengene (samt at jeg fikk regning fra Tollpost på tollbehandling av pakken de har rota bort...)

Anbefalingen kan tas meget fort:
Worldcricketstore.com ser ikke like fancy ut, men har stort utvalg og gode priser. Jeg sendte inn min bestilling torsdag kveld i forrige uke, og i formidag (onsdag) var pakken på døra. Mer er det ikke å si om den saken :-)




3 kommentarer:

  1. Du må få lagt inn en L til i innlegget dit slik at man kan komme til riktig side:) På en annen side er det ikke så vanskelig å forstå at det skal være worldcricketstore

    SvarSlett
  2. Takk for at du sier fra. Jeg kan til og med lage linker så det bare er å trykke på dem :-)

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg lurer på om dere trener med røde baller...?
    Og jeg vil anbefale en side http://www.maliksports.co.uk/ den er også anbefalt av norges cricketforbund...
    Hvis det trengs massiv transport av utstyr så kan jeg trekke et par strenger for å hjelpe dere, min mailadresse er daud_malik@hotmail.com

    SvarSlett