onsdag 3. desember 2008

Bislett Ducks: En kilde til maskulinitet!

Thomas Michael Walle har forsket på Menn og maskuliniteter, og funnet at pakistanske menn møtes på Ekebergsletta som en arena der de kan utvikle sin maskulinitet. Det bør vel ikke være noe annerledes for oss i Bislett Ducks?

Nå syns jeg at å "utvikle sin maskulinitet" høres noe suspekt ut, men når Walle utdyper med at "cricket kan da bli en god kilde til maskulin selvidentitet" og at "cricket representerer selvsagt en kilde til mannlige praksiser og idealer" så... Hmm. Så vet jeg egentlig ikke om det ble så mye bedre.

Men nå er jeg kanskje litt vanskelig. Det hender jo at jeg er det. Det Walle egentlig prøver å si er at: "cricket blir en aktivitet mennene tar seg tid til, i en hverdag hvor de bruker de fleste av døgnets timer på jobb, og kona maser om at ektemannen skal være mer hjemme. Sporten blir kilde til positivt selvbilde, og et kontaktnett som gir venner."

Og da er jeg selvsagt helt med. For det er jo dette Bislett Ducks er tuftet på: Mer tid med gutta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar